قبل از بارداری
سرطان دهانه رحم
مهر ۲۳, ۱۳۹۶
کیست تخمدان

یکی از شایع ترین درمان ها درمیان خانم ها درمان کیست تخمدان می باشد که بهترین روش درمان آن روش غیر تهاجمی می باشد. اگر به دنبال راهی مناسب جهت درمان این کیست هستید این روش یکی از بهترین روش های درمانی می باشد.

تشخیص این کیست تنها با تجویز پزشک زنان و مامایی انجام می گیرد تا در زمان بارداری مشکلی به وجود نیاید.

اگر دچار علائم ظاهری کیست تخمدان شده اید با یک پزشک که ما دکتر فاطمه خانی زاده را به شما معرفی می کنیم، مشورت کنید. تنها یک پزشک متخصص می تواند کیست ها را با دقت شناسایی و درمان کند.

علائم این بیماری شامل

•  اختلالات در پریود
  •  درد در ناحیه لگن
  •  تهوع
  •  احساس پری
  • ترشحات واژن ، می باشد.

۳ _ ۲  ماه پس از مراجعه به پزشک دوباره کیست ها را بررسی کنید تا ببنید آیا اندازه آن ها تغییری کرده است یا خیر؟

امکان دارد پزشک برای خانم هایی که دوران باروری و یا یائسگی را پشت سر گذاشته اند از درمان های ساده تری قبل از درمان های تهاجمی استفاده کند.

قرص های ضد بارداری می توانند احتمال ایجاد کیست جدید و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهند، اما قبل از اینکه قرص مناسبی برای خود پیدا کنید، روش های دیگر پیشگیری از بارداری را امتحان کنید.

اگر قصد باردار شدن دارید حتما با پزشک تان مشورت کنید زیرا در این صورت پزشک تا جایی که ممکن است از درمان های غیر تهاجمی برای درمان کیست شما استفاده می کند تا قدرت باروری شما حفظ شود.

چه عواملی باعث بروز كیست تخمدان می شود؟

عوامل متفاوتی می تواند موجب بروز این كیست ها شود كه بیشترین علت آن عدم تخمک گذاری می باشد، زیرا عاملی كه قرار است تخمک را ایجاد كند معمولاً در روز چهاردهم پس از آغاز عادت ماهیانه تخمک را آزاد می كند.

كیست تخمدان چند نوع است؟

كیست ها انواع متفاوتی دارند اما كیست های تخمدان كه بیشتر دیده می شوند، بیشتر كیست های ساده ای می باشند.

برای مطالعه کیست تخمدان و بارداری ، کیست تخمدان در دختر ، انواع کیست تخمدان و … به سایت دکتر فاطمه خانی زاده مراجعه کنید.