نشانه های نازایی چیست؟

نازایی مردان
لابیوپلاستی
نشانه های نازایی چیست؟

نازایی برای افرادی که دچار آن هستند گاهی مانند یک کابوس است اما باید بدانیم که در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت های خیره کنندۀ علمی و پزشکی، هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و تقریباً تمامی بیماری ها و عارضه های موجود، با کمی صبر و پیگیری های دقیق پزشکی قابل درمان است. این بیماری علائم و نشانه هایی نیز دارد و برای اینکه بدانیم نشانه های نازایی چیست؟ باید کمی بیشتر راجع به آن اطلاع داشته باشیم.
همیشه هم این بیماری، دارای علت و علل واضحی نیست بلکه در بسیاری موارد علل مشخصی را نمی توان برای آن یافت اما در بیشتر موارد، عوامل ایجاد پس از آزمایشات دقیق پزشکی مشخص شده و درمان آغاز می شود.
نازایی همیشه هم فقط به خانم ها مربوط نیست بلکه علت آن ۵۰ درصد مربوط به خانم ها (۳۵ درصد بیماری لوله ای و لگنی_۱۵ درصد اختلال عملکرد تخمدانی)،۳۵ درصد مربوط به آقایان و ۱۵ درصد نیز به صورت مشترک می باشد و همین موضوع سبب کنجکاوی بیشتر زوجین برای یافتن اینکه نشانه های نازایی چیست؟ می شود.

نشانه های نازایی که نیاز به بررسی دارد

در پاسخ به ابهامِ اینکه نشانه های نازایی چیست؟ می توان به این چند مورد مهم اشاره کرد:
• افزایش موهای زائد در بانوان: یکی از علائم و نشانه های مهم نازایی رشد بیش از حد موهای زائد در نقاطی مانند زیر چانه، شکم، سینه و نقاطی دیگر از بدن بانوان است که در حالت نرمال، انتظار چنین شرایطی را نداریم. این علامت می تواند یکی از علائم تنبلی تخمدان باشد که به سبب افزایش تولید هورمون های مردانه در زنان اتفاق می افتد.
• قاعدگی های نامنظم: در ادامۀ پاسخ به سوال نشانه های نازایی چیست؟ به موردی بسیار مهم رسیدیم. در خانم هایی که روال و سیکل مرتب قاعدگی دچار اختلال شده و زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد می توان این موارد را نشانه های نازایی در آنان دانست. به عنوان مثال اگر قاعدگی خیلی زودتر اتفاق بیفتد مثلا هر دو هفته یکبار و یا اینکه کمی دیرتر رخ دهد مثلا بیش از ۳۵ روز یکبار، این موارد می توانند نشانه ها و علائمی برای نازایی بانوان باشند.

جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی