جراحی زیبایی و ترمیمی در زنان
نشانه های نازایی چیست؟
نازایی مردان

عادت کرده ایم کلمۀ «نازایی» را در مورد زنان بشنویم و باور کنیم، اما باید بدانیم نازایی یا ناباروری در مورد مردان هم اتفاق می افتد. نازایی مردان هم یک عارضه و بیماری مردانه است که در بسیاری موارد از علل عدم باروری زنان و محروم شدن هر دو از بچه دار شدن به مدتی محدود است.
معمولاً در باردار نشدن یک زن، شاید اولین چیزی که به ذهن اطرافیان برسد، وجود مشکل در زنان است که در عمل چنین تفکری درست نیست و مردان نیز می توانند عاملی برای عدم باروری باشند در واقع نازایـی مردان هم عاملی مهم در این مشکل است.

نازایی مردان

علت نازایـی مردان و اینکه مردها نیز به چنین عارضه ای دچار می شوند بسیار متفاوت است. می توان علت را در دوران نوجوانی و برخی بیماری های آن دوران جستجو کرد و یا شرایط کاری سخت برای مردان و همچنین برخی استرس ها و فشارهای روحی ادامه دار.

در واقع می توان علل و عوامل نازایی مردان را اینگونه عنوان کرد:

• فشار و استرس های روحی طولانی مدت و ادامه دار و عفونتها ثابت شده نیستن ولی مصرف دخانیات و مواد مخدر جز علتهای ناباروری مردان میباشد
• برخی بیماری های عروق خونی در بیضه ها مانند واریکوسل که مربوط به دوران نوجوانی و جوانی ست و با دارو و عمل جراحی قابل درمان است.
• برخی مشاغل سخت و پرفشار که همراه با تحمل گرمای زیاد باشد که می تواند تا حدی سبب نازایی مردان شود.
• …

چگونه می توان نازایی مردان را درمان کرد؟

اصولاً در عصر حاضر، بیماری وجود ندارد که نتوان راهی برای درمان آن پیدا کرد، نازایـی مردان
هم دقیقاً در همین راستا و همین شکل از درمان قرار خواهد گرفت و راه های متنوعی می توان برای درمان آن پیشنهاد کرد. به عنوان مثال اگر فرد دچار عفونت های مکرر و یا بیماری هایی مانند سوزاک شده باشد با درمان های دارویی می توان اقدام به درمان آن کرد و یا اگر نوجوانی در سنین بین ۱۵ تا ۲۵ سالگی متوجه واریکوسل در بیضه ها شد این بیماری را هم می توان هم با به شکل دارویی و هم جراحی درمان کرد.
نازایی مردان راه حل های درمانی متفاوتی دارد و مشکل لاینحلی نیست.

جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی