چگونگی تشخیص واژینوز باکتریال
عفونت و نازایی
آذر ۵, ۱۳۹۶
راه های درمان نازایی

راه های درمان نازایی : ناباروری و نازایی قابل درمان است. با روش هایی مانند تلقیح درون و خارجی رحمی، تزریق اسپرم داخل تخمک، اهدای جنین و ده ها روش دیگر که در ابتدا باید بدانید بدن شما شرایط کدامیک را برای باردار شدن می پزیر، وجود دارد.

درمان ناباروری و نازایی با جراحی

امروزه جهت درمان ناباروری از روش های نوینی که امروزه ابداع شده است، استفاده می شود. این تکنیک ها با توجه به علت ناباروری در زوجه به کار گرفته می شوند که تنوع بسیاری دارند. در ادامه تمامی راههای درمان ناباروری و نازایی را برایتان توضیح خواهیم داد.

درمان ناباروری و نازایی با IUI یا تلقیح درون رحمی

IUI  یا تلقیح درون رحمی به دو صورت به کار می رود،

در مواردی که آقا مشکلاتی نظیر کمی حجم مایع اسپرم، کم بودن تعداد اسپرم، کمی تحرک اسپرم یا کاهش میل جنسی داشته باشد و همچنین در مواردی که خانم مشکلاتی مانند ترشح گردن رحم، اختلال ایمنی منجر به ناباروری ، به دلیل درد و شرایط خاصی مانند واژینسیموس امکان مقاربت طبیعی وجود نداشته باشد از این روش استفاده می شود.

این روش نسبتا ساده و بدون درد است و در مطب خانم دکتر فاطمه خانی زاده بدون نیاز به بیهوشی انجام می گیرد. در این روش مایع اسپرم مرد تهیه می شود.

در حالت طبیعی حدود ۱۰ درصد از اسپرم ها از واژن به گردن رحم راه می یابند، اما با این عمل تعداد بیشتری از اسپرم های با کیفیت مناسب به داخل رحم راه می یابند به همین دلیل احتمال باروری افزایش می یابد.

درمان ناباروری و نازایی با لقاح خارجی رحمی (IVF)

در بیشتر مواردی که شرایط رسیدن اسپرم به تخمک در رحم وجود ندارد، شرایطی مانند: انسداد لوله های رحمی، چسبندگی های حفره لگنی، تعداد کم اسپرم و تحرک پایین اسپرم، از روش IVF  استفاده می شود.

به این گونه  که در مرحله ی اول : روز عمل نمونه اسپرم از مرد و تخمک تحت یک بیهوشی کوتاه و موقت از زن گرفته می شود، مرحله دوم : اسپرم و تخمک را در آزمایشگاه جنین شناسی در محیط کشت، کنار یکدیگر قرار می دهند تا اسپرم خودش وارد تخمک شود و آن را بارور کند.

به تخمک لقاح یافته، جنین نیز گفته می شود. جنین تک سلولی آغاز به تقسیم شدن می کند و یک جنین چند سلولی را به وجود می آورد. جنین بعد از ۷۲ _ ۴۸ ساعت به رحم زن منتقل می گردد تا در آنجا لانه گزینی کند و بارداری انجام گیرد.