علل تیره بودن رنگ پوست واژن
آذر ۳۰, ۱۳۹۶
تزریق چربی به واژن
درمان عفونت های تناسلی

درمان عفونت های تناسلی : یکی از شایع ترین شکایت های بانوان به خصوص آن هایی که در سن ۵۰ _ ۱۸ سالگی هستند، عفونت های تناسلی می باشد. افزایش ترشح اگر موجب تغییر رنگ، بو ، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش گردد و همچنین ترشح خونی در زمانی که در دوران عادت ماهیانه نباشد رخ دهد غیر طبیعی است و حتما لازم است به پزشک مراجعه شود.

انواع عفونت های شایع تناسلی

در ذیل به بررسی انواع عفونت های تناسلی و درمان های آن می پردازیم.

عفونت های قارچی

به صورت عمده ناحیه فرج و مهبل را به خود درگیر می کند که علایم آن ترشحات پنیرکی، سوزش، خارش در آن ناحیه می باشد. نکته مهم که لازم است بدانید این است که این مشکل از خارج وارد بدن نمی‌ شود بلکه تمامی سطوح خارجی بدن و مخاط بیرونی آلوده می باشد و در حالت عادی هیچ علامتی ندارد و دیگر عوامل هستند که موجب بروز و تکثیر آن ها می گردد.

تریکومونا

یکی دیگر از عفونت های شایع که بین خانم ها و آقایان مشترک است، تریکومونا می باشد. از علائم این عفونت ترشحات رقیق کف ‌آلود می باشد که زوجین لازم است برای این درمان همزمان اقدام کنند.

باکتریال

به صورت کلی این عفونت ترکیبی از چند نوع میکروب یا مخلوط با قارچ و … می باشد که علائم آن ترشحات خاکستری رنگ به همراه بوی ماهی است. در برخی مواقع این ترشحات به رنگ سبز یا کرم می باشد و امکان دارد لگن را به صورت کامل درگیر کند . این عفونت با مصرف داروهای ضد میکروبی آن هم با تشخیص پزشک معالج درمان می شود.

تبخال تناسلی

این عارضه به صورت زخم یا تاول هایی همراه با درد و سوزش می باشد که امکان دارد به مدت ۳ هفته باقی بماند که در برخی مواقع با سوزش ادرار، تب، ضعف عمومی همراه است .این عفونت توسط تماس مستقیم با ضایعات تبخالی اتفاق می افتد که معمولا از طریق تماس جنسی می باشد.

این عفونت هیچ گاه با درمان یا بدون درمان به صورت کامل ازبین نمی رود بلکه با دارو تنها دوره بیماری و ناراحتی آن کم می شود و پس از مدتی مجددا عود می کند.

زگیل تناسلی (HPV)

زگیل توسط ویروس پاپیلومای انسانی اتفاق می افتد و درمان آن از راه لیزر، کوتر، کرایو یا استفاده از مواد شیمیایی مخصوص می باشد . تشخیص این عفونت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا برخی از آن ها به مرور به سراطان تبدیل می شوند.