بارداری خارج از رحم
درمان التهاب رحم
بهمن ۲, ۱۳۹۶
درمان درد هنگام نزديكی

درمان درد هنگام نزديكی : درد واژن هنگام دخول به دلایل متفاوتی شامل مشکلات آناتومی و ساختاری و نیز مشکلات عاطفی و روانی اتفاق می افتد. بیشتر خانم ها در مرحله ‌ای از زندگی خود، درد هنگام نزدیکی و مقاربت را تجربه می ‌کنند. در اصطلاح پزشکی به درد هنگام نزدیگی “دیسپارونیا” می گویند. اگر شما هم جزو آن دسته از خانم هایی می باشید که از درد هنگام نزدیکی و مقاربت رنج می ‌برید، به یک متخصص زنان و زایمان ، که ما به شما عزیزان دکتر فاطمه خانی زاده را معرفی می کنیم، مراجعه کنید. خانم دکتر جهت درمان این مشکل، علت را شناسایی و به رفع کامل یا کاهش این مشکل به شما عزیزان کمک می کند.

دلایل و عوامل درد واژن هنگام دخول

دم لیزی و لغزندگی کافی واژن: این شرایط بیشتر از عشق بازی کوتاه می باشد. لغزندگی و لیزی کم نیز عموما با افت سطح استروژن پس از یائسگی، پس از زایمان ، در طول شیردهی به وجود می آید.

آسیب، ضربه و یا التهاب واژن: این عوامل شامل آسیب ، حساسیت واژن ناشی از تصادف، جراحی لگن، ختنه دختران و … می باشد.

التهاب، عفونت یا مشکلات پوستی: عفونت در ناحیه تناسلی یا مجاری ادراری می ‌تواند منجر به مقاربت دردناک شود.

واژینیسموس: اسپاسم غیرارادی عضلات دیواره واژن می‌تواند عمل دخول را با درد بسیار همراه سازد.

ناهنجاری مادرزادی: مشکلات مادرزادی مانند عدم تشکیل کامل واژن یا تشکیل غشاء و انسداد دهانه واژن می‌تواند احساس درد هنگام دخول برای خانم ایجاد کند.

درمان‌ و داروها

هنگامی که عفونت یا عوارض پزشکی به بیشتر شدن درد شما کمک کند، درمان علت زمینه ‌ای امکان دارد مشکل شما را برطرف سازد. تغییر داروهایی که باعث خشکی واژن می گردد نیز امکان دارد علائم درد شما را هنگام نزدیکی برطرف کند. برای بسیاری از خانم هایی که دوران پس از یائسگی خود را می ‌گذارنند، مقاربت و نزدیکی دردناک ناشی از پایین بودن سطح استروژن آن ها می باشد. این مشکل بیشتر می‌تواند با استعمال استروژن موضعی به صورت مستقیم در واژن خود درمان شود.

روش‌های درمان

حساسیت زدایی: در طول این درمان، شما تمرینات ریلکس کردن واژن را جهت کم کردن درد و ناراحتی واژن آموزش می بینید.

مشاوره یا آمیزش ‌‌درمانی: اگر رابطه جنسی شما برای مدت زمان طولانی دردناک شده است، امکان دارد حتی بعد از درمان، واکنش‌ های هیجانی منفی نسبت به تحریک جنسی نشان دهید. اگر شما و همسرتان به علت مقاربت دردناک از نزدیکی و صمیمیت پرهیز کرده ‌اید، احتمالاً به کمک جهت بهبود روابط و بازگرداندن صمیمیت جنسی خود نیاز دارید. صحبت کردن با یک متخصص می‌تواند در حل این مشکلات به شما عزیزان کمک کند.