درمان درد هنگام نزديكی
درمان تورم لب های واژن
بهمن ۵, ۱۳۹۶
درمان التهاب رحم

درمان التهاب رحم : واژنیت یک عفونت واژینال می باشد که در اثر التهاب پوشش داخلی واژن به وجود می آید. در ولوواژینیت التهاب به قسمت تناسلی خارجی که پوبیک موند، لابیا، کلیتوریس، منفذ خروجی ادرار را شامل می شود نیز گسترش می یابد. علاوه بر این که التهاب واژن در اثر میکروارگانیسم های عفونت زای منتقل شده از طریق تماس جنسی انتقال می یابد، اغلب در اثر برهم خوردن محیط طبیعی واژن ایجاد شده و باعث رشد بیش از اندازه ارگانیسم های معمول واژن و ایجاد عفونت می شود.

درمان التهاب رحم

علائم این بیماری بر اساس نوع عامل ایجاد کننده عفونت متفاوت است، اما در اکثر موارد:

• افزایش حجم ترشحات واژن
  • ترشحات با رنگ طبیعی
  • غلیظ  یا بوی ناخوشایند واژن
  • خارش
  • سوزش
  • تحریک در ناحیه واژن
  • ادرار دردناک
  • مقاربت دردناک ، را شامل می شود.

تقریبا می توان گفت اکثر خانم ها در طول زندگی خود التهاب واژن را تجربه می کنند. التهاب واژن یکی از معمول ترین دلایل مراجعه خانم ها به پزشک می باشد.عفونت های واژینال ۶ برابر معمول تر از عفونت های ادراری می باشد و ممکن است ادرار دردناک بیشتر از آن که نشانه عفونت ادراری باشد، نشانه عفونت واژینال باشد. از آنجایی که واژن این توانایی را دارد که به عنوان مخزن باکتری های عفونی عمل کند، عفونت های راجعه ادراری بیشتر در اثر عفونت مزمن واژن ایجاد می شوند.

• بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید.
  • برای پیشگیری از عفونت دوباره و کاهش صدمه به بافت التهابی از فعالیت جنسی در حین درمان پرهیز کنید و در صورت امکان پذیر نبودن حداقل از کاندوم استفاده نمائید.
  • قندهای ساده و تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • مصرف ۷۵ گرم از هر نوع قند به عنوان مثال : شکر،عسل، آب میوه و … در یک نوبت، فعالیت گلبول های سفیدرا برای مدتی کاهش می دهد.
  • الکل کبد را تخریب می کند و موجب افزایش قند خون می شود، همچنین نفوذ پذیری روده باریک را بیشتر می کند و امکان دسترسی عوامل عفونت زا به دیگر نقاط بدن را به وجود می آورد.
  • مصرف شیر و فرآورده های لبنی را کنار گذارید.
  • شیرهایی با میزان لاکتوز بالا موجب رشد بیش از اندازه کاندیدا می گردد.
  • از مصرف غذاهایی که دارای قارچ و مخمر هستند پرهیز کنید.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی، انواع پنیر، میوه های خشک، بادام زمینی، هندوانه و خربزه پرهیز کنید.
  • مواد غذایی که به آنها آلرژی دارید را به هیچ عنوان مصرف نکنید.